7 Tips voor ondernemers ten tijde van Corona
Het coronavirus heeft impact op bedrijven over de hele wereld. Nu zijn er in ons eigen land ook maatregelen genomen om verdere verspreiding te voorkomen.
Ondernemers zullen in meer of mindere mate de impact van het Corona virus voelen. Er zijn ondernemers die hun marketing budgetten tijdelijk moeten terugschroeven en activiteiten moeten verminderen. Maar er zijn daarentegen ook ondernemers die de kansen zien en juist nu extra actie willen ondernemen voor op de korte termijn of lange termijn.
Ondernemers zullen in meer of mindere mate de impact van het Corona virus voelen. Er zijn ondernemers die hun marketing budgetten tijdelijk moeten terugschroeven en activiteiten moeten verminderen. Maar er zijn daarentegen ook ondernemers die de kansen zien en juist nu extra actie willen ondernemen voor op de korte termijn of lange termijn.
1: Houd jezelf up-to-date en gezond
Houd jezelf en het bedrijf op de hoogte van wat er gebeurt omtrent het virus. Dit kan op verschillende manieren. Door up-to-date te blijven kun je beter reageren op situaties die jouw bedrijf aangaan. Tref de nodige maatregelen voor jezelf en het team, niemand zit erop te wachten om ziek te worden.
2: Zorg dat je aankondigingen opvallen
Klanten willen op de hoogte gehouden worden van het handelen van jouw bedrijf. Daarvoor is zichtbaarheid online belangrijk.
Via de verschillende sociale media kun je jouw klanten op de hoogte houden. Facebook heeft er een tool voor om je bericht vast te zetten. Het vastzetten van het bericht betekent dat het bericht meer in de spotlight staat. Dat is de manier waarop de klant het bericht sneller zal zien. Voor de klant is het belangrijk dat het bedrijf transparant is en zichtbaar. De klanten weten dan ook dat ze bij je terecht kunnen.
3: Gebruik de technologie om efficiënt te handelen
Een goed systeem voor klanten is belangrijk. Dit is essentieel in tijden waarin klanten nog meer informatie willen. Een systeem waar de klant op een makkelijke manier van jou de juiste informatie krijgt. Maar waar je ook iets extra's kunt bieden aan je klant. Via de Gilde App kun je goed in contact blijven met je klant. Snel en makkelijk informatie delen. Leuke extra's aanbieden of foto’s en filmpjes delen. Dit zijn de dingen waar de klant een positieve ervaring van kan krijgen.
En het leuke is: BIJ 25 AANSLUITINGEN ONTVANG JIJ EEN ONTVANG JIJ EEN GILDE PAKKET VAN DE STICHTING VIA ONZE TOELEVERANCIERS
4: Maak een plan voor ná corona
Maak een online marketing & sales plan. Zorg ervoor dat jij klaar staat met een gedegen plan zo gauw als de markt het weer toelaat en ga er dan vol voor zodat je de schade van deze weken/maanden zo snel mogelijk kunt inhalen.
5: Bedenk dan welke acties je nu al kunt inzetten
Momenteel wordt er bijvoorbeeld al minder geadverteerd. Hierdoor zullen advertentiekosten hoogstwaarschijnlijk goedkoper worden. Misschien een goed moment om hier gebruik van te maken met advertenties die zich meer richten op de lange termijn zoals lead generation. Hoe meer leads je nu binnenhaalt, hoe sneller je straks weer kunt opschalen met verkoop.
6: Ben kritisch op je eigen website
Zeker in deze tijd, als straks misschien je deuren dicht moeten.
Wil jij je klanten nog steeds van dienst kunnen zijn. Dit kan gelukkig heel goed online. Jouw potentiële klant heeft er nu veel meer de tijd voor om naar jouw website te kijken. Maar biedt dan ook wel iets unieks aan en combineer het met de Gilde App.
Biedt bijvoorbeeld een bezorgdienst aan of geef een online kliniek.
Als je al een website hebt... Na de lancering van je website wordt er vaak vergeten om deze steeds up-to-date te houden.
Nu je misschien meer tijd hebt, maak een paar uur vrij om weer alle teksten aan te (laten) scherpen.
Ook is het goed om naar de conversie van je website te kijken. Kan dit beter? Slechts een paar kleine conversieverbeteringen kunnen je straks flink extra klanten opleveren.
7: Genereer content
Vaak schiet het schrijven van een blog, het posten van content op Instagram of Linkedin erbij in.
Nu het misschien wat rustiger is, is het een goed moment om vooruit te gaan werken met je content.
Schijf (of laat schrijven) een aantal blogs voor de komende periode. Sowieso tijdloze kennisblogs of video's doen het goed voor de vindbaarheid van je website dus je kunt al ver vooruit werken. Zorg er dan ook voor dat de content aansluit bij je plan voor na deze periode en plan de content nu alvast in zodat je er straks minder werk aan hebt maar wel de vruchten ervan kunt plukken.
8: Verander je winkel, grote schoonmaak, nu is het er de tijd voor
Zorg dat, als de crisis over is, er een schone, frisse winkel.
Houd jezelf en het bedrijf op de hoogte van wat er gebeurt omtrent het virus. Dit kan op verschillende manieren. Door up-to-date te blijven kun je beter reageren op situaties die jouw bedrijf aangaan. Tref de nodige maatregelen voor jezelf en het team, niemand zit erop te wachten om ziek te worden.
2: Zorg dat je aankondigingen opvallen
Klanten willen op de hoogte gehouden worden van het handelen van jouw bedrijf. Daarvoor is zichtbaarheid online belangrijk.
Via de verschillende sociale media kun je jouw klanten op de hoogte houden. Facebook heeft er een tool voor om je bericht vast te zetten. Het vastzetten van het bericht betekent dat het bericht meer in de spotlight staat. Dat is de manier waarop de klant het bericht sneller zal zien. Voor de klant is het belangrijk dat het bedrijf transparant is en zichtbaar. De klanten weten dan ook dat ze bij je terecht kunnen.
3: Gebruik de technologie om efficiënt te handelen
Een goed systeem voor klanten is belangrijk. Dit is essentieel in tijden waarin klanten nog meer informatie willen. Een systeem waar de klant op een makkelijke manier van jou de juiste informatie krijgt. Maar waar je ook iets extra's kunt bieden aan je klant. Via de Gilde App kun je goed in contact blijven met je klant. Snel en makkelijk informatie delen. Leuke extra's aanbieden of foto’s en filmpjes delen. Dit zijn de dingen waar de klant een positieve ervaring van kan krijgen.
En het leuke is: BIJ 25 AANSLUITINGEN ONTVANG JIJ EEN ONTVANG JIJ EEN GILDE PAKKET VAN DE STICHTING VIA ONZE TOELEVERANCIERS
- via de leveranciers SMW HOLLAND B.V. en DUMCO B.V. ontvang je een pakket met originele Gilde hakken met een gemiddelde winkelverkoopwaarde van € 450,00.
- voorwaarden - minimaal 25 consumenten per schoenmaker
4: Maak een plan voor ná corona
Maak een online marketing & sales plan. Zorg ervoor dat jij klaar staat met een gedegen plan zo gauw als de markt het weer toelaat en ga er dan vol voor zodat je de schade van deze weken/maanden zo snel mogelijk kunt inhalen.
5: Bedenk dan welke acties je nu al kunt inzetten
Momenteel wordt er bijvoorbeeld al minder geadverteerd. Hierdoor zullen advertentiekosten hoogstwaarschijnlijk goedkoper worden. Misschien een goed moment om hier gebruik van te maken met advertenties die zich meer richten op de lange termijn zoals lead generation. Hoe meer leads je nu binnenhaalt, hoe sneller je straks weer kunt opschalen met verkoop.
6: Ben kritisch op je eigen website
Zeker in deze tijd, als straks misschien je deuren dicht moeten.
Wil jij je klanten nog steeds van dienst kunnen zijn. Dit kan gelukkig heel goed online. Jouw potentiële klant heeft er nu veel meer de tijd voor om naar jouw website te kijken. Maar biedt dan ook wel iets unieks aan en combineer het met de Gilde App.
Biedt bijvoorbeeld een bezorgdienst aan of geef een online kliniek.
Als je al een website hebt... Na de lancering van je website wordt er vaak vergeten om deze steeds up-to-date te houden.
Nu je misschien meer tijd hebt, maak een paar uur vrij om weer alle teksten aan te (laten) scherpen.
Ook is het goed om naar de conversie van je website te kijken. Kan dit beter? Slechts een paar kleine conversieverbeteringen kunnen je straks flink extra klanten opleveren.
7: Genereer content
Vaak schiet het schrijven van een blog, het posten van content op Instagram of Linkedin erbij in.
Nu het misschien wat rustiger is, is het een goed moment om vooruit te gaan werken met je content.
Schijf (of laat schrijven) een aantal blogs voor de komende periode. Sowieso tijdloze kennisblogs of video's doen het goed voor de vindbaarheid van je website dus je kunt al ver vooruit werken. Zorg er dan ook voor dat de content aansluit bij je plan voor na deze periode en plan de content nu alvast in zodat je er straks minder werk aan hebt maar wel de vruchten ervan kunt plukken.
8: Verander je winkel, grote schoonmaak, nu is het er de tijd voor
Zorg dat, als de crisis over is, er een schone, frisse winkel.