Offline activiteiten, online aanbieden
Inspelen op technologische kansen
Uit Google Analytics statistieken zien we dat het zoekvolume afgelopen tijd met 60% is gestegen. Doordat men in grote getale de offline winkels vermijd, neemt het online zoekgedrag toe. We zien niet alleen dat winkelbezoeken teruglopen, ook 1-op-1 afspraken worden afgezegd. Als bedrijf zijnde zul je dus de focus moeten verleggen naar de plekken waar men wel actief is, hun telefoon, tablet of laptop. Gelukkig zijn er een aantal technologische kansen die dit mogelijk maken. Hieronder sommen we er een aantal op:
Uit Google Analytics statistieken zien we dat het zoekvolume afgelopen tijd met 60% is gestegen. Doordat men in grote getale de offline winkels vermijd, neemt het online zoekgedrag toe. We zien niet alleen dat winkelbezoeken teruglopen, ook 1-op-1 afspraken worden afgezegd. Als bedrijf zijnde zul je dus de focus moeten verleggen naar de plekken waar men wel actief is, hun telefoon, tablet of laptop. Gelukkig zijn er een aantal technologische kansen die dit mogelijk maken. Hieronder sommen we er een aantal op:
Virtueel je diensten aanbieden
Binnen de fitnessbranche zie je allerlei voorbeelden om thuis je conditie op peil te houden met voeding en mentale tips om je weerstand te verhogen. We zien daarnaast ook steeds meer virtuele tours waarbij klanten een kijkje in de keuken krijgen van je winkel via Google Streetview. Een Photoshop-training, masterclass scenario schrijven of cocktailcursus. Superleuk om te geven én makkelijk om online mee door te gaan! Met een paar kleine aanpassingen geef je jouw talent digitaal door. Wel zo leuk, toch?
1-op-1 video gesprekken met klanten
Om 1-op-1 gesprekken te faciliteren zou je Whatsapp video of Facetime kunnen inzetten.
Een voorbeeld: loop samen met je klant zijn/haar schoenenkast door en geef advies over onderhoud en reparatie. Zo heb je direct interactie met de klant en kun je jouw klant binnen een uur een prijsopgave op maat geven of een afhaal afspraak inplannen.
Een voorbeeld: loop samen met je klant zijn/haar schoenenkast door en geef advies over onderhoud en reparatie. Zo heb je direct interactie met de klant en kun je jouw klant binnen een uur een prijsopgave op maat geven of een afhaal afspraak inplannen.
Je producten via een webshop aanbieden
Verkoop nu online, houd je bedrijf open en maak het 100% toekomstbestendig.
Dit is hét moment om je klanten digitaal te bereiken en te behouden met een webshop.
De afgelopen maanden hebben veel creatieve en dappere zzp'ers en kleine ondernemers de sprong naar de digitale wereld gewaagd.
Dit is hét moment om je klanten digitaal te bereiken en te behouden met een webshop.
De afgelopen maanden hebben veel creatieve en dappere zzp'ers en kleine ondernemers de sprong naar de digitale wereld gewaagd.
Chatbot 3.0 om meer informatie aanvragen te genereren die leiden tot sales
Chat is inmiddels bij sommige bedrijven geïntrigeerd in hun marketingstrategie om vragen of klachten af te handelen. De mogelijkheden met chat zijn echter nog veel groter dan alleen het afhandelen van vragen en klachten. Zo kun je middels chatbots, websitebezoekers met een vooraf gedefinieerd pad naar bijvoorbeeld een brochure, bepaald product of contactformulier leiden.
Het kan echter ook andersom werken. Stel; iemand bekijkt een product of dienst op jouw site. Op dat moment wil je als organisatie graag in contact komen met deze persoon gezien het feit deze op dat moment bezig is met jouw producten. Met chatsoftware als drift.com is dit mogelijk. Zodra iemand klikt op het product of dienst, voor meer informatie, krijg je een seintje waardoor je daarna verder kunt chatten met deze potentiële klant. Hoe warm wil je je prospects hebben?
Het kan echter ook andersom werken. Stel; iemand bekijkt een product of dienst op jouw site. Op dat moment wil je als organisatie graag in contact komen met deze persoon gezien het feit deze op dat moment bezig is met jouw producten. Met chatsoftware als drift.com is dit mogelijk. Zodra iemand klikt op het product of dienst, voor meer informatie, krijg je een seintje waardoor je daarna verder kunt chatten met deze potentiële klant. Hoe warm wil je je prospects hebben?