Optimaliseer de (lead)conversie van je website
Ga je een beetje mee met je tijd? En zijn jullie commercieel ingesteld? Dan trekt jullie website bezoekers aan en verleidt hen om klant te worden.
Deze conversie (van bezoeker naar lead of klant) is nagenoeg overal, altijd en bij ieder bedrijf te optimaliseren. Een positief effect dat straks 24 uur per dag 365 dagen per jaar doorgaat.
Een gerichte investering zal zich dus vrijwel altijd uitbetalen. Misschien al tijdens deze crisis. En anders erna wel.
We geven je 4 concrete tips waarmee je doorgaans snel resultaat boekt:
1. Optimaliseer je landingspagina’s. Dit zijn dé plekken waar je bezoekers een e-mail adres achter kunnen laten of direct iets kopen. Zorg dat ze maximaal verleiden. Bijvoorbeeld met heldere Call To Actions en overtuigende reviews. Maak het niet te inhoudelijk of technisch en verwijder alles wat je klant kan afleiden.
2. Loop je top 5 pagina’s na. Een beetje online marketeer heeft de pagina’s met het meeste bezoek in het snotje. Daar zit verkoop potentieel. Hoe zit dat bij jullie? Loop de conversie-gerichtheid van deze pagina’s eens na. Worden je klanten lekker gemaakt? Weten ze wat ze hier kunnen doen? Zijn er voldoende ‘next-steps’ of soft-conversies mogelijk?
3. Werk je klantcases en testimonials bij. Beoordelingen van andere klanten op je website stimuleren jouw verkoop. Dat is bewezen. Helaas schiet dit er bij veel B2B bedrijven bij in. Werk ze nu bij. Want, hoe meer actuele testimonials en cases, hoe beter dat voor je online verkoop is.
4. SEO quick-wins. SEO is doorgaans een typisch lange termijn investering. Toch zijn er ook quick-wins. Denk bijvoorbeeld eens aan pagina’s die wél bezoek opleveren, maar nog net niet op de eerste pagina van Google staan. Door juist hier je content te actualiseren en uit te breiden, haal je vanaf volgende maand misschien wél die extra leads binnen.
Zo zie je maar. Ook in deze tijden valt er nog winst te behalen. En het mooie van sleutelen aan deze basis, is dat alles wat er je nu doet, straks rendement oplevert.
Maandenlang!
Deze conversie (van bezoeker naar lead of klant) is nagenoeg overal, altijd en bij ieder bedrijf te optimaliseren. Een positief effect dat straks 24 uur per dag 365 dagen per jaar doorgaat.
Een gerichte investering zal zich dus vrijwel altijd uitbetalen. Misschien al tijdens deze crisis. En anders erna wel.
We geven je 4 concrete tips waarmee je doorgaans snel resultaat boekt:
1. Optimaliseer je landingspagina’s. Dit zijn dé plekken waar je bezoekers een e-mail adres achter kunnen laten of direct iets kopen. Zorg dat ze maximaal verleiden. Bijvoorbeeld met heldere Call To Actions en overtuigende reviews. Maak het niet te inhoudelijk of technisch en verwijder alles wat je klant kan afleiden.
2. Loop je top 5 pagina’s na. Een beetje online marketeer heeft de pagina’s met het meeste bezoek in het snotje. Daar zit verkoop potentieel. Hoe zit dat bij jullie? Loop de conversie-gerichtheid van deze pagina’s eens na. Worden je klanten lekker gemaakt? Weten ze wat ze hier kunnen doen? Zijn er voldoende ‘next-steps’ of soft-conversies mogelijk?
3. Werk je klantcases en testimonials bij. Beoordelingen van andere klanten op je website stimuleren jouw verkoop. Dat is bewezen. Helaas schiet dit er bij veel B2B bedrijven bij in. Werk ze nu bij. Want, hoe meer actuele testimonials en cases, hoe beter dat voor je online verkoop is.
4. SEO quick-wins. SEO is doorgaans een typisch lange termijn investering. Toch zijn er ook quick-wins. Denk bijvoorbeeld eens aan pagina’s die wél bezoek opleveren, maar nog net niet op de eerste pagina van Google staan. Door juist hier je content te actualiseren en uit te breiden, haal je vanaf volgende maand misschien wél die extra leads binnen.
Zo zie je maar. Ook in deze tijden valt er nog winst te behalen. En het mooie van sleutelen aan deze basis, is dat alles wat er je nu doet, straks rendement oplevert.
Maandenlang!