Denk na over professionaliseren van je marketing
Tot slot zou je in deze tijd stil kunnen staan bij het professionaliseren van je marketing. Maar hoe denk je na over die volgende stap?
4 domeinen waarop je kun professionaliseren
1. Van oude gewoontes (en bureaus’) naar slimme marketingtools
Het marketinglandschap verandert razendsnel. Oude gewoontes maken dat je misschien achterop bent geraakt. Op welk tijdrovende klussen en uren van bureau’s kun je simpel besparen met moderne marketingtools?
2. Van losse flodders naar ‘always-on groeimodel’
Af en toe een nieuwsbrief, een event of een campagne is niet meer van deze tijd. Het zijn losse flodders. Werk toe naar een groei-model met een marketingfunnel zodat al je marketing continu bijdraagt aan groei.
3. Van e-mail naar marketing automation
Versturen jullie nog 1 maandelijkse nieuwsbrief naar al je klanten of laat je helemaal niks van je horen? Dan is jouw marketing helaas vrij ouderwets (en waarschijnlijk ook nog onrendabel). Onderzoek hoe je verschillende klant-segmenten automatisch gepersonaliseerde berichten met marketing automation kunt sturen. Dat levert uiteindelijk meer rendement.
4. Marketing zelf doen of uitbesteden
Hebben jullie een goed marketing-of teamproces. Nog niet? Onderzoek wat daar te winnen valt.
Zo zie je maar. Ook je marketing kan continu een stapje beter. En als je ieder kwartaal een paar structurele verbeterstappen zet.
Hoe ziet jouw marketing er dan over een jaar uit?
Blijf bezig met de Next Step!
4 domeinen waarop je kun professionaliseren
1. Van oude gewoontes (en bureaus’) naar slimme marketingtools
Het marketinglandschap verandert razendsnel. Oude gewoontes maken dat je misschien achterop bent geraakt. Op welk tijdrovende klussen en uren van bureau’s kun je simpel besparen met moderne marketingtools?
2. Van losse flodders naar ‘always-on groeimodel’
Af en toe een nieuwsbrief, een event of een campagne is niet meer van deze tijd. Het zijn losse flodders. Werk toe naar een groei-model met een marketingfunnel zodat al je marketing continu bijdraagt aan groei.
3. Van e-mail naar marketing automation
Versturen jullie nog 1 maandelijkse nieuwsbrief naar al je klanten of laat je helemaal niks van je horen? Dan is jouw marketing helaas vrij ouderwets (en waarschijnlijk ook nog onrendabel). Onderzoek hoe je verschillende klant-segmenten automatisch gepersonaliseerde berichten met marketing automation kunt sturen. Dat levert uiteindelijk meer rendement.
4. Marketing zelf doen of uitbesteden
Hebben jullie een goed marketing-of teamproces. Nog niet? Onderzoek wat daar te winnen valt.
Zo zie je maar. Ook je marketing kan continu een stapje beter. En als je ieder kwartaal een paar structurele verbeterstappen zet.
Hoe ziet jouw marketing er dan over een jaar uit?
Blijf bezig met de Next Step!