Uitbreiden van je netwerk via social selling
In een tijd van crisis zal het persoonlijke contact alleen maar toenemen en daarom een paar voorbeelden van social selling (delen van online kennis via social mediakanalen waar je prospect zich begeven en zorgen voor 1-op-1 interactie).
Dit kan door actief te zijn op forums of LinkedIn groepen, maar het effect is pas het grootst als je investeert in 1-op-1 relaties.
Simpel voorbeeld is dat je je klanten, relaties en connecties op LinkedIn op hun verjaardag een bericht stuurt of dat je iets deelt over een gezamenlijke interesse. Of dat je op zoek gaat naar interessante contactpersonen die je benchmarks, inside informatie, etc. kan aanbieden.
Uiteraard moet de content aansluiten bij je persoonlijke en bedrijfswaarden en dien je authentiek en creatief te zijn. Dus geen standaard berichten of in je LinkedIn uitnodiging gelijk over gaan tot sales. Echter voor je het weet zit je de gehele dag op social media. Dus tools als Hootsuite, Coosto, LinkedIn Salesnavigator kunnen een deel van dit proces automatiseren. Probeer het maar eens een maand uit en je zult direct effect gaan ervaren.
Simpel voorbeeld is dat je je klanten, relaties en connecties op LinkedIn op hun verjaardag een bericht stuurt of dat je iets deelt over een gezamenlijke interesse. Of dat je op zoek gaat naar interessante contactpersonen die je benchmarks, inside informatie, etc. kan aanbieden.
Uiteraard moet de content aansluiten bij je persoonlijke en bedrijfswaarden en dien je authentiek en creatief te zijn. Dus geen standaard berichten of in je LinkedIn uitnodiging gelijk over gaan tot sales. Echter voor je het weet zit je de gehele dag op social media. Dus tools als Hootsuite, Coosto, LinkedIn Salesnavigator kunnen een deel van dit proces automatiseren. Probeer het maar eens een maand uit en je zult direct effect gaan ervaren.