Investeren in SEO en contentcreatie om meer goedkopere leads te realiseren
Op het moment dat je meer gaat investeren in SEO en het creëren van content zal het effect niet direct zichtbaar zijn, maar zul je er op lange termijn van profiteren. Ofwel je wordt beter gevonden in de “gratis” organische resultaten van Google waardoor je minder advertentiebudget hoeft in te zetten.
Daarnaast is het nu wellicht ook het moment om na te gaan of je website technisch ook nog voldoet aan alle nieuwe richtlijnen van Google. Google Voice zal wellicht ook in een stroomversnelling raken, de Google Bert update is ook uitgerold en er komen steeds meer featured snippets bij. Al vanaf € 110,- kun je je website laten checken of deze nog voldoet aan alle technische en content eisen. Wellicht een slimme optie om zo op termijn meer goedkopere leads te realiseren en minder afhankelijk te zijn van adverteren via online en social kanalen.
Leads genereren tegen lage kosten met behulp van gerichte targetting op wijken en slim datagebruik
Om je doelgroep te targetten is er steeds meer data te gebruiken. Niet alleen de statistieken vanuit Google Analytics of andere advertentiekanalen, maar ook openbare data die je kunt gebruiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het inkomen van een bepaalde wijk, uitgave patroon en binding met de omgeving.